Ariana dla WS | Blogger | X X X
Fagra, grýttur land, heimr Árnadalr
piękna, kamienna ziemia, dom Arendelle.

6.8.23


Wtedy zbójniczka zbliżyła się z nożem do rena i rzekła:
 Lubię cię straszyć, dotykając nożem twojej szyi, dziś jednak zrobię co innego. Oto przetnę twój powróz i wypuszczę cię na wolność, abyś wrócił do kraju wiecznych lodów; ale musisz zanieść tę dziewczynkę do pałacu królowej śniegu, gdzie znajdzie swego Kaya. Wiesz dobrze, o co chodzi, bo wczoraj opowiadała głośno tę historię, a ty lubisz słuchać, co mówią.


Hans Christian Andersen  Królowa śniegu, 1845

tłum. Cecylia Niewiadomska

2 komentarze

  1. Cześć!

    Bardzo lubię "Królową Śniegu" Hansa Christiana Andersena! Ten cytat jest bardzo ładny i cóż, chyba sporo zapowiada co do nadchodzącej nowej części opowiadania. Wydaje mi się, że może mówić o Elsie, która w końcu może powrócić do lodowców, które ją wołają.

    Ot, taka hipoteza.

    Pozdrawiam i życzę bardzo dużo pomysłów na tą nową część!

    Anonimek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ups, myślałam, że już odpowiedziałam na wszystkie komentarze, jakoś nie zarejestrowałam, że skomentowałaś też te w części trzeciej :D

      Taaak, Królowa śniegu! <3 Nie mogę chyba powiedzieć, że jest jakąś moją szczególnie ulubioną baśnią, zwłaszcza po przeczytaniu nieokrojonej wersji, Andersen jest na to zbyt… specyficzny, ale ma w sobie coś, przez co zdecydowanie nie mogę też powiedzieć, że jej nie lubię – i uznałam, że skoro Frozen luźno się na niej opiera, i że skoro i tak miałam podzielić opko na części według żywiołów, to w sumie mogę skorzystać z kilku cytatów, żeby bardziej wszystko ugruntować :D

      I to nie tak, że masz zupełną rację w sprawie tej części, wcale-wcale :DDD

      Usuń